b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_1011.jpgاستاندار لرستان گفت: دانشگاه و انقلاب همچنان که خدمات متقابلی به هم ارائه داده‌اند را باید کنار یکدیگر تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در دهمین روز از ایام الله دهه فجر در شهرستان بروجرد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح سرای دانشجویی دانشگاه آیت الله عظمی بروجردی (ره) با بیان اینکه دانشگاه و انقلاب به یکدیگر مدیون هستند، اظهار کرد: دانشگاه و دانشجویان در روند پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در کنار سایر اقشار جامعه ایفا کردند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان در وقوع انقلاب کمک‌های فراوانی کردند و انقلاب نیز به دانشگاه و دانشگاهیان خدمت کرد که موجب ارتقاء دانش و آموزش عالی در کشور شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پس از انقلاب نیز در حوزه علم و فناوری تحول و انقلاب بزرگی رخ داد، گفت: همچنان که دانشگاه می‌تواند در توفیق انقلاب نقش جدی داشته باشد، کمک می کند تا به علم که بزرگترین ابزار امروز برای تمدن سازی است، به تمدن مورد نیاز بنیانگذار انقلاب اسلامی برسیم.

وی تأکید کرد: باید همچنان دانشگاه و انقلاب که خدمات متقابل به هم ارائه داده‌اند را کنار یکدیگر تقویت کنیم.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: در استان ۷۵ واحد آموزش عالی با بیش از ۷۵ هزار دانشجو مشغول به تحصیل داریم که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: در نسل اول و دوم دانشگاه‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها در بحث آموزش و پژوهش بین استان‌ها فاصله به وجود آمد که یکی از دلایل برچسب توسعه نیافتگی به برخی از مناطق عدم برخورداری از دانشگاه‌های هم سطح بود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم این فاصله تکرار شود، مطرح کرد: در این راستا آنچه در مجموعه‌های شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و ... در حال شکل‌گیری است، عمدتاً مبتنی بر نیروی انسانی تحصیلکرده است که در همه جای کشور حتی در روستاها وجود دارد.


وی افزود: اگر در سطح ملی سیاستگذاری شود و این نیروها را بسیج کنیم، جلوی این فاصله گرفته می‌شود.

مقام عالی‌رتبه استان بیان کرد: یکی از روشهایی که کمک می کند این فاصله را کم کنیم، جدا کردن قراردادهای ملی وزارتخانه‌هایی مانند نفت، دفاع، صنایع و بخش های دولتی از دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: به گونه‌ای می توان برنامه‌ریزی کرد که دانشگاه لرستان و آیت الله بروجردی در استان بتوانند از این قراردادها بهره‌مند شوند و این می‌تواند به کم کردن این فاصله کمک کند.

دکتر خادمی تصریح کرد: طبق تقسیم‌بندی منطقه‌ای قرار است در هر منطقه یک آزمایشگاه مرجع ایجاد شود که انتظار می‌رود با توجه به نقش لرستان و مرکزیت جغرافیایی که در منطقه دارد این واحد در استان ایجاد شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید