b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_10_6-12_10_41_838_tf7.jpgاستاندار لرستان گفت: وقوع سیلاب در هشتم بهمن ماه جاری موجب خسارت به چهار هزار و ۳۰ واحد مسکونی شهر و روستاهای استان شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سیدموسی خادمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری اظهار کرد: به طور کلی یک‌هزار و ۱۳۰ واحد شهری و ۲ هزار و ۹۰۰ واحد روستایی دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: از مجموع واحدهای شهری، ۱۱۰ واحد نیازمند بازسازی و یکهزار و ۳۰ واحد تعمیری هستند و واحدهای روستایی نیز شامل یکهزار و ۱۰۰ واحد با نیاز بازسازی و یکهزار و ۸۰۰ واحد تعمیری است.

وی ادامه داد: در خرم آباد نیز ۲۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی و ۶۴۵ واحد نیز نیازمند تعمیرات هستند و ۱۶۵ واحد تجاری نیز علاوه بر خسارت به ساختمان، در اموال نیز متضرر شده اند.

استاندار لرستان تصریح کرد: جبران حجم بالای خسارت توسط دولت به تنهایی قابل تامین نیست بنابراین باید تلاش کرد بخش عمده ای از نیازمندی ها توسط خیران تامین شود.

وی در خصوص دلایل وقوع سیلاب خرم اباد نیز گفت: علاوه بر حجم بالای سیلاب و بارش شدید باران، ساخت و سازهای غیرمجاز، زیرگذرها، پل های موقت و پل های در دست ساخت نیز بی تاثیر نبوده است.

دکتر خادمی بیان کرد: خروجی آب استان از پلدختر عبور می کند و توپوگرافی منطقه هم این شهرستان را مستعد بروز سیلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر بیشترین تاثیر را در خرم آباد داشته است گفت: به دلیل اینکه رودخانه در این شهرستان از حوزه های نزدیک شهر است و وسعت و شیب زیادی دارد بارش شدید باران موجب بروز سیلاب بزرگی شد که مناطق شهری را در بر گرفت.

استاندار لرستان با بیان اینکه نوع منطقه خرم آباد به نحوی است که سیلاب به سرعت شکل می گیرد افزود: در ۱۰۰ سال اخیر دبی رودخانه ۵۴۰ متر مکعب در ثانیه بوده اما در سیل اخیر به ۵۷۰متر مکعب بر ثانیه رسید.

وی اضافه کرد: در این سال ها تاسیسات بسیاری در کنار رودخانه احداث شده است از جمله زیرگذر و پل ها موقت که باعث تشدید حجم سیلاب شدند.

مقام عالی رتبه استان با اشاره به اینکه طغیان رودخانه کشکان و سیلاب موجب قطع لوله آبرسانی به شهر پلدختر شد ادامه داد: ۴۰ ساعت ابرسانی سیار برای مردم این شهرستان انجام شد و علیرغم برقراری شبکه آب آشامیدنی شهر، اما لوله انتقال اصلی همچنان در معرض خطر است.

سیلاب از مهرماه امسال تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به لرستان وارد کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید