b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_3122302.jpgاستاندار لرستان گفت: باتوجه به اینکه تاسیسات شهری باعث تشدید حجم سیلاب در خرم آباد شد، طرح ساماندهی رودخانه این شهر تصویب شده و باید به طور کامل اجرا شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در جلسه ستاد بحران استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: خروجی آب استان از پلدختر عبور می کند و توپوگرافی منطقه هم این شهرستان را مستعد بروز سیلاب کرده است.
وی با بیان اینکه ماه قبل خسارات بسیاری در پلدختر بر اثر وقوع سیل رخ داد افزود: اکنون نیز در الیگودرز و خرم آباد خساراتی بر جای مانده و ارتباط یک بخش الیگودرز با مرکز شهرستان کاملا قطع است.
وی ادامه داد: سیلاب تهدیدی برای سایت های پرورش ماهی روستاها و تاسیسات قم رود شده بود که اکنون شرایط بهتر شده است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیلاب اخیر بیشترین تاثیر را در خرم آباد داشته است گفت: به دلیل اینکه رودخانه در این شهرستان از حوزه های نزدیک شهر است و وسعت و شیب زیادی دارد بارش شدید باران موجب بروز سیلاب بزرگی شد که مناطق شهری را در بر گرفت.
خادمی با بیان اینکه نوع منطقه خرم آباد به نحوی است که سیلاب به سرعت شکل می گیرد افزود: در ۱۰۰ سال اخیر دبی رودخانه ۵۷۰ متر مکعب در ثانیه بوده اما در سیل اخیر بیشتر از ۷۱۰ متر مکعب شد.
وی اضافه کرد: در این سال ها تاسیسات بسیاری در کنار رودخانه احداث شده است از جمله زیرگذر و پل ها موقت که باعث تشدید حجم سیلاب شدند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ستاد بحران استان نبود امکانات و تجهیزات است گفت: در شرایط بحران نمی توانیم به سرعت تصمیم گیری کرده و اقدام کنیم باید یک اعتباری ویژه بحران برای استان وجود داشته باشد تا در مواقع نیاز و به دور از سیکل طولانی درخواست و تخصیص اعتبار برای شرایط حساس و بحران هزینه شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید