استاندار لرستان گفت: باید بودجه‌ای بلوکه و مشخص شده در اختیار مدیریت بحران استان قرار بدهیم که صرفاً در شرایط بحران هزینه شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان ، سید موسی خادمی در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان اظهار کرد:  طی چند ماه اخیر سیل خساراتی را به طور جدی به مردم و زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

وی با اشاره به وقوع نخستین سیل لرستان کمتر از یک ماه پیش در پل‌دختر عنوان کرد: تقریباً همه آب‌های خروجی استان از این شهرستان عبور می‌کند، ضمن اینکه موقعیت توپوگرافی پلدختر نیز به‌گونه‌ای است که خسارات زیادی را از سیل متحمل می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه خوشبختانه به کمک مهندسان در همان لحظات اولیه خسارات سیل برآورد شد، افزود: مورد دیگر بارندگی شدید در شهرستان‌های پل‌دختر و الیگودرز بود که خساراتی زیادی را به همراه داشت، به‌گونه‌ای که موجب قطع ارتباط محورهای مواصلاتی شد.

خادمی ادامه داد: زمین لغرش شدید الیگودرز نیز طی روزهای گذشته سبب مسدود شدن بخشی از جریان رودخانه «مور زرین» شده بود.

وی با بیان اینکه در جریان سیل وقوع اخیر خرم‌آباد بیشترین خسارت را متحمل شد، تاکید کرد: رودخانه‌های شهر با وسعت مناسب و شیب زیادی تشکیل شده‌اند، ضمن اینکه در بالادست برف‌ زیادی وجود داشته که گرم شدن هوا در چند روز گذشته سبب ذوب آن‌ شده بود.

استاندار لرستان اظهار داشت: بارندگی اخیر که حدود ۲ تا ۳ ساعت به طول انجامید، جریان بالای ۷۱۰ متر مکعب در ثانیه یعنی بالاتر از میانگین ۱۰۰ سال اخیر را در استان رقم زد.

خادمی تبدیل شدن بخشی از مسیر رودخانه خرم‌آباد به زیرگذر را یکی از عوامل دخیل در وقوع سیل اخیر این شهرستان خواند و افزود: وجود پل‌های موقت یکی دیگر از عوامل دخیل در ایجاد سیل بود.

وی همچنین امکانات محدود و نداشتن تجهیزات کافی را یکی از مشکلات اصلی لرستان در زمان وقوع حوادث طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: در واقع باید یک بودجه بلوکه و مشخص شده در اختیار مدیریت بحران استان قرار بدهیم که صرفاً در شرایط بحران هزینه شود.


b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_777.jpg



نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید