جلسه مجمع عمومی روابط‌عمومی‌های استان لرستان با دستور کار برگزاری انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و همچنین هماهنگی برنامه‌های ویژه دهه فجر در استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، در این مراسم دکتر سیدموسی خادمی استاندار لرستان نقش روابط عمومی‌ها را اثربخش و مهم عنوان کرد و افزود: روابط عمومی می‌تواند حرف‌های مسئولین را به زبان مردم ترجمه کند و به افکار عمومی انتقال دهد.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی اظهار کرد: شما قصد دارید خدمات دولت را به مردم انتقال بدهید و خروجی آن باعث افزایش اعتماد جامعه به نظام می‌شود.

دکتر خادمی با بیان اینکه خروجی یک نظام سیاسی باید ایجاد رضایت مردم باشد، ادامه داد: نهایتا این رضایت به حمایت تبدیل خواهد شد و هدف ما نیز همین است.

استاندار لرستان با بیان اینکه ایام دهه فجر به چند دلیل خاص است، گفت: هم‌اکنون در چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و باید این درخت تنومند ۴۰ ساله را بیشتر مطرح کرد.

وی بیان کرد: ما امسال باید وضعیت جمهوری اسلامی ایران را تشریح کنیم و برای مردم توضیح دهیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم، چه چیزهایی می‌خواستیم و کجا به اهداف خود رسیده‌ایم.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: این روزها فرصتی است تا هر کسی در حوزه تخصصی خود برای مردم خدمات و عملکردش را تشریح کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از اولویت‌های ما در این روزها تبیین انقلاب اسلامی است، افزود: هم‌اکنون شرایط کشور، خاص است و نیازمند نزدیکی، گفتگو و توضیح بیشتر برای مردم هستیم.

وی گفت: توضیح دلایل مشکلات و تلاش‌هایی که برای رفع آن‌ها کرده‌ایم وظیفه روابط عمومی‌ بوده و در این زمینه نیاز به پیگیری بیشتری است.

دکتر خادمی تصریح کرد: در انتقال خدمات دولت نباید سانسوری صورت بگیرد و باید به‌خوبی تشریح شوند. هدف ما باید افزایش همراهی مردم به منظور ارتقای کارایی باشد.

در ادامه حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید به علم مدیریت چرخه اطلاعات تسلط داشته باشند، بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد تولید و اطلاعات است چراکه این نیاز اصلی مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در اطلاعات، نسبت و مقیاس ارائه می‌شود. اطلاعات قابل سنجش است در صورتی‌که نظر و گزارش که در حال حاضر بیشتر روابط عمومی‌ها با این مدل اخبار خود را انتشار می‌دهند دیگر جوابگو نیست.

 خجسته پور تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در ارائه عملکرد خود باید اطلاعات تولید کنند چراکه اطلاعات منجر به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌شود و در نهایت به عمل تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه اگر دولت و نظام در ارائه عملکرد خود اطلاعات را ناقص به مردم گزارش دهند در معرض آسیب قرار خواهیم گرفت، گفت: مهارت رسانه‌ای در کنار دانش رسانه‌ای بسیار ضروری است چراکه با شناخت مخاطبین همراه و مخالف نیازمند مهندسی اطلاعات هستیم.

معاون سیاسی استاندار انتشار اطلاعات و اخبار را از زبان مدیر دستگاه و تکرار اسم وی که به مدل معروفیت مشهور است را در عالم اقتصاد و سیاست نامناسب خواند و افزود: در اقتصاد و سیاست به دنبال رضایت و حمایت مردم هستیم نه اینکه بخواهیم نقش تبلیغات را برای مدیر دستگاه ایفا کنیم.

خجسته پور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد شبهه، ابهام و القا در افکار عمومی روابط عمومی‌ها باید در تولید اطلاعات دقیق، شفاف و جامع عمل کرده و قبل از انتشار اطلاعات توسط مخالفین و معاندین نسبت به تولید اطلاعات و محتوا اقدام کنند.

وی مشکل اصلی روز روابط عمومی‌ها را در تولید محتوا دانست و گفت: کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه خبر به جای استفاده از اپلیکیشن‌های خبری شخص محور مانند تلگرام از اپلیکیشن‌های خبری محتوا محور مانند توییتر استفاده می‌کنند.

خجسته پور خط مشی اصلی روابط عمومی‌ها را اعتماد سازی و ایجاد رضایت در بین مردم و افکار عمومی عنوان کرد.

بهرام رشیدی‌نیا، مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز مهمترین هدف برگزاری شورای روابط عمومی‌ها را تدوین سند راهبردی توسعه روابط عمومی‌های دستگاه اجرایی استان عنوان کرد و گفت: اهداف کلان این سند در راستای اعتلا و ارتقای جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های استان و افزایش همگرایی و همدلی بین دستگاه‌ها و مردم است.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید نسبت به افزایش توان نرم‌افزاری و سخت افزاری ارتباط، اعتلای سطح دانش و مهارت، همچنین دانش محور کردن فرآیندها و مدیریت اقدام کنند.

رشیدی‌نیا استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای را جهت ایجاد همدلی و انسجام اجتماعی ضروری دانست و اظهار کرد: افزایش توان فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و اعتبار درون و برون ‌سازمانی از دیگر اهداف این شورا خواهد بود.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید