b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_94.jpg معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: صاحبان ایده باید در زمینه بهره وری آب ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایسنا، گودرز امیری در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی که با حضور دکتر ولدان مدیر کل دفتر امورفناوری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد مراکز رشد یکی از کارهای بسیار ارزشمند و پر اهمیتی است که این روزها مورد توجه مسئولین و به ویژه استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استاندار و مسئولین استانی از این‎گونه کارها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد و مورد تاکید هم هست، افزود: یقیناً با توجه به پیشرفت‎هایی که در دنیا در حال صورت گرفتن است به دور از مباحث علمی و به شکل سنتی نمی‌توانیم رقابت کنیم بنابراین لازمه رقابت کار علمی کردن و به روز شدن است.

امیری بیان کرد: مراکز رشد یکی از پایه‎های اساسی است که فناوران و صاحبان ایده نظرات خود را بیان کرده و مورد مهک قرار می‎دهند که در نهایت به پارک‎های علم و فناوری روی آورده و تجاری سازی می‎شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است، مراکز رشد به صورت تخصصی و موضوعی در تمامی دستگاه‎های اجرایی فعال و پویا شوند و مورد توجه قرار ‌گیرند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی یکی از مکان‎های بسیار خوب است که می‌تواند پارک علم و فناوری مختص به خود را داشته باشد.

امیری با بیان اینکه می‎توان ایده‎ها را در مزرعه و گلخانه اجرایی کنیم، ادامه داد: مهم ترین مشکلی که در بحث تجارت و صادرات داریم کیفیت پایین محصولات کشاورزی و عدم زمان مناسب برای ماندگاری آنها است؛ انتظارمان این است که فناوران و اندیشه‎وران روی این موضوعات کار کنند.

معاون استاندار لرستان از وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان خبر داد و گفت: تنها ۱۸۰هزار هکتار آن آبی است و صاحبان ایده باید در زمینه بهره وری آب ورود کنند؛ ما می‎توانیم ۸۰۰ هزار هکتار را با آب موجود آبیاری و بحث افزایش کیفیت محصولات و ارتقای بهره‌وری خاک و اقتصاد را با مباحث علمی پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یک هکتار گلخانه هیدروپونیک می‌تواند ۵۰ نفر را مشغول به کار کند، اضافه کرد: در عین حال درآمد آن به ۱۰ برابر افزایش و مصرف آب به یک چهارم کاهش می‎یابد؛ بخش کشاورزی وسیع بوده و جا برای کارکردن دارد.

امیری با بیان اینکه استان در این بخش پتانسیل بالایی دارد، افزود: انتظار می‎رود که این مراکز را راه اندازی و تقویت کنیم و به مراکز علمی که هر روز چند نفر مشغول تحصیل و مطالعه باشند تبدیل شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اظهار کرد: این فضا اگر به صورت بهینه استفاده شود می‌تواند به یک مرکز تحقیقی، توریستی و گردشگری تبدیل شود.

وی ادامه داد: محصولات زیادی داریم که مازاد بر نیاز استان است اما به دلایل مختلف امکان صادرات آنها وجود ندارد و گاهی اوقات محصولاتی داریم که در سطح ملی قدرت رقابت با سایر استان‌ها را ندارد که می‌توان با اصلاح نژاد، آن را ارتقا و به قیمت بالاتری ارائه دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید