b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_99.jpgاستاندار لرستان از تصویب ۳۰ طرح ویژه بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در حاشیه سفر به بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت اظهار کرد: یکي از سياست‌هايي که در استان پيگيري مي‌کنيم بازديد از مناطق محروم و تشکيل جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه در اين منطقه‌ها است كه امروز نيز به همراه مديران كل، نماينده مردم كوهدشت و رومشكان در مجلس و مسئولين استاني اين جلسه برگزار شد.
وی بخش کوهنانی را یکی از مناطق محروم شهرستان کوهدشت عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰ مصوبه برای این بخش درنظر گرفته شده که در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، تربيت‌بدني و ساير بخش‌ها است.
دکتر خادمی بیان کرد: این مصوبات امسال و حداکثر تا پایان سال آینده اجرایی می‌شوند و قرار است تصميمات اين جلسه در قالب بنرهايي در سطح شهر اطلاع‌رساني شوند تا مردم ناظر بر اجراي آنها باشند.
استاندار لرستان با بیان اینکه تمام نیازهای بخش در این جلسه قابل حل نیستند، ادامه داد: تمام سعی خود را برای رفع مشکلات مي‌کنيم و اميدواريم با عملياتي شدن مصوبات امروز بخشي از مسائل را کاهش دهيم.
وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های کوهدشت گفت: طرح آبرسانی به شهر کوهدشت در بلندمدت از سد معشوره مدنظر قرار گرفته اما برای میان‌مدت با حفر شش حلقه چاه مشکل آب منطقه حل خواهد شد.
دکتر خادمی تصریح کرد: طبق برنامه تا بهار سال آینده پروژه تامین آب در میان‌مدت به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵۰ لیتر بر ثانيه به آب کوهدشت افزوده خواهد شد که تا چند سال آينده مشکل کم‌آبي را نخواهد داشت.
استاندار لرستان به بازدید از مجتمع آموزشی این شهر اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در تمام کشور کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: چندين مجتمع ديگر در کوهدشت وجود دارد که بدون استفاده مانده و بايد با انتخاب سرمايه‌گذار آنها را براي استفاده‌هايي از جمله حوزه گردشگري تغيير کاربري داد.
وی به مشکل مردم روستای رودبار نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این روستاها در مخزن سد قرار نمی‌گیرند و متحمل خسارت نشده‌اند برای همين خدمت‌رساني به آنها توسط دستگاه‌هاي اجرايي به صورت آزاد محاسبه مي‌شود.
دکتر خادمی خاطرنشان کرد: همچنین سد ساخته شده و کشاورزان منطقه از آب آن استفاده نمی‌کنند برای همین ضمن پیگیری‌هاي به عمل آمده مجوز آبياري ۶۵۰ هکتار اراضي زراعي گرفته شده که از بالادست سد برداشت مي‌کنيم. کار ساخت ايستگاه پمپاژي نيز در آينده آغاز خواهيم كرد.
استاندار لرستان یادآور شد: همچنین خساراتی به مردم وارد شده که با همراهی نماینده شهرستان در مجلس به دنبال جبران آنها هستیم بنابراین موضوع را از وزارت نیرو پيگيري مي‌کنيم؛ البته اين خسارت‌ها مربوط به سال‌هاي گذشته بوده که پيگيري نشده‌ و تبديل به ديون شده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید