IMG_123.jpg

 

استاندار لرستان: با پیگیری های صورت گرفته اعتبار دو پروژه اقتصادی مهم و راهبردی استان از محل منابع صندوق توسعه ملی کشور تامین شد .

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، در ادامه پیگیری های استاندار لرستان در تهران، دکتر زیویار با معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور با هدف تأمین اعتبار پروژه های اقتصادی استان دیدار و گفتگو کرد .

 

استاندار لرستان در رابطه با این دیدار گفت: در پی سفر اخیر دکتر صالح به استان و قول مساعد وی در رابطه با کمک های مالی به صنعت در لرستان، این جلسه برگزار شد .

 

استاندار لرستان اظهار داشت: در سفر گذشته دکتر صالح به استان مقرر گردید به منظور کمک به بنگاه های صنعتی استان حداقل ۵۰۰ میلیون و حداکثر تا دو میلیارد دلار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان تسهیلات پرداخت شود که در پی دیدار امروز، بخشی از طرح های اقتصادی استان جهت اختصاص اعتبار مورد بررسی قرار گرفت .

 

وی با اشاره به اینکه عزم صندوق توسعه ملی کشور بر تامین اعتبار پروژه های اقتصادی استان استوار است، ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته از وضعیت واحدهای صنعتی استان توسط صندوق توسعه ملی کشور، مراتب موافقت معاون و عضو هیئت عامل این صندوق در رابطه با تخصیص اعتبار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان اعلام شد .

 

استاندار لرستان بیان داشت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته، هتل آبشار الیگودرز از جمله طرح هایی بود که در این دیدار مطرح شد و پس از بررسی و تکمیل پرونده توسط متقاضی، اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به این پروژه اختصاص یافت .

 

دکتر زیویار افزود: اعتبار اختصاص یافته به هتل آبشار الیگودرز از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت می شود و نقش مهمی در تکمیل این پروژه راکد مانده ایفا می کند .

 

وی همچنین گفت: کارخانه لاستیک بارز الیگودرز از دیگر پروژه هایی بود که در سفر اخیر دکتر صالح نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفته بود و امروز اعتباری ۱۲۰ میلیون یورویی ( بیش از ۴ میلیارد تومان ) به صورت تسهیلات برای این پروژه مهم منظور شد .

 

استاندار لرستان تصریح کرد: لاستیک بارز الیگودرز از پروژه های راهبردی استان به شمار می رود که در صورت تکمیل، سالانه حدود ۵۰ هزار تن لاستیک خودروهای سبک و سنگین بویژه اتوبوس تولید و از این طریق بخش مهمی از نیاز بازار تامین و کشور از واردات لاستیک خارجی بی نیاز خواهد شد .

 

دکتر زیویار در پایان افزود: مذاکرات صورت گرفته با دکتر صالح معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور کاملاً اثربخش بود و انتظار می رود با تزریق اعتبارات صندوق به پروژه‌های استان، تسریع در روند ساخت آنها و در ادامه ایجاد اشتغال و رونق تولید را شاهد باشیم .

 

🕒 سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان