b_300_0_16777215_00_images_IMG-20220730-WA0035.jpg

ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی لرستان/ دستگاه‌ها آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه حفظ امنیت جانی مردم مهم‌ترین وظیفه ما می باشد، گفت: در همین راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی باید بسیج شوند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر احمدرضا دالوند امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران الیگودرز با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و نیز جان‌ باختن تعدادی از هم‌استانی‌ها در وقوع سیل این شهرستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ هواشناسی پیش‌بینی می‌کردیم که در استان حادثه اتفاق بیفتد بنابراین جلسه ستاد بحران تشکیل و مصوبات آن به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به اینکه در لرستان شاهد حوادث طبیعی زیادی هستیم، افزود: بنابراین باید به درستی با آن‌ها برخورد کرد تا از مسائل و مشکلات پیشگیری شود.

 

دکتر دالوند بیان کرد: با وجود اینکه سازمان جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و اداره کل تربیت بدنی هشدارهای لازم را دادند اما متاسفانه باز شاهد جان باختن ۵ تن از هم‌استانی‌های عزیزمان در این سیل بودیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در حادثه اخیر، ادارات استان و شهرستان‌ها باید با جدیت تمام اقدام کنند، اضافه کرد: اقدامات ارگان‌های اجرایی بایستی عملیاتی و میدانی باشند.

 

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها بویژه پتانسیل نیروی انسانی همه دستگاه‌ها استفاده شود، ادامه داد: ارگان‌ها تمامی امکانات خود را در اختیار مدیران شهرستان‌ها قرار دهند تا از مشکلات این حوادث تا حدممکن پیشگیری شود.

 

دکتر دالوند با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی با مراکز گردشگری که به هشدارها و مصوبات ستاد بحران توجه نکرده‌اند برخورد شود، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، امشب مناطق شمالی استان تحت تاثیر این شرایط جوی قرار می‌گیرند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: همچنین طی روزهای آینده جنوب و جنوب شرقی استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت بنابراین تمامی دستگاه‌ها باید بسیج شده تا از حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید امکانات لازم در اختیار خانواده‌هایی که آسیب دیده‌اند قرار گیرد و برای تامین مواد غذایی و نیازهای اساسی آن‌ها اقدام شود.

 

دکتر دالوند حفظ امنیت جانی مردم و هم‌استانی‌ها را مهم‌ترین مسئله عنوان کرد و گفت: در صورت لزوم بعضی مسیرها مسدود و از هر گونه تردد جلوگیری شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، الیگودرز را یکی از وسیع‌ترین شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت: باید تمامی مکان‌ها و نقاط تحت پوشش شبکه مخابراتی باشند و مسائل و ضعف‌های موجود پیگیری و برای رفع خسارات وارده تامین اعتبار کرد.

 

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در این شهرستان امکانات بیشتری بویژه برای شهرداری فراهم شود.

 

دکتر دالوند ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها بعد عبور از این شرایط خسارات وارده را بررسی کنند تا در ستاد بحران کشور جهت تامین اعتبار و جبران خسارات اقدام شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده به دلیل بارندگی این سامانه بارشی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

به گفته وی شهرهای شمالی استان مانند الشتر، نورآباد و بروجرد نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید