کتاب و کتابخوانی از مقوله های بسیار گسترده ی فرهنگی است

دکتر ثمینی: برای بالابردن سطح آگاهی مردم، ایجاد اماکن آموزشی مانند کتابخانه ها ضروری است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهرستان الیگودرز با حضور دکتر ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برگزار شد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در حاشیه این مراسم گفت: فرهنگ از مهمترین ارکان جوامع است که در کنار مسائل معیشتی، رسیدگی به آن باید در سرلوحه امور قرار گیرد .

دکتر ثمینی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران کاملا مبتنی بر فرهنگ به وقوع پیوست و از بدو انقلاب کسانی وکشورهایی که از تسلط مجدد بر امور این مملکت ناامید شدند، از همان ابتدا تاکنون در حال انجام اقدامات ضد فرهنگی بر علیه کشور هستند .

وی ادامه داد: در تقابل با مسائل فرهنگی نباید از گزینه برخورد نظامی استفاده شود، بلکه نیازمند حفظ فرهنگ اصیل خود هستیم و به نوعی باید گفت فرهنگ جواب فرهنگ است .

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: در هر لحظه باید هر اقدامی که در جهت آگاه سازی و توسعه اصالت فرهنگ بومی کشور به مردم وجود دارد انجام دهیم .

دکتر ثمینی یادآور شد: عمدتاً نفوذ بیگانگان در جوامع بر اثر ناآگاهی، بی اطلاعی و کم سوادی مردم آن جوامع صورت می گیرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با این پدیده اقدام به ایجاد اماکن فرهنگی بسیاری خصوصا کتابخانه ها و مراکز اطلاع‌رسانی در سطح کشور نموده است .

وی کتاب و کتابخوانی را از مقوله های بسیار گسترده ی فرهنگی عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته قریب به ۳۰ درصد از پروژه های فرهنگی و کتابخوانی در استان تکمیل و به بهره برداری رسیده اند که فرصت بسیار مغتنمی برای مردم فهیم لرستان است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه به فرهنگ اصیل مردمان بختیاری اشاره کرد و گفت: در سال های پیش از انقلاب هرچه دشمنان نظام تلاش کردند بین عشایر واقوام مختلف من جمله لرهای بختیاری تفرقه اندازی کنند، بعلت اصالت وغنای فرهنگی ایشان موفق نشدند و مردمان این سرزمین همواره در دفاع از ارزش های فرهنگی خود مقابل اجنبی ایستادگی کرده اند .

دکتر ثمینی خاطرنشان کرد: جهل ، دشمن بشریت است و برای از بین بردن جهل باید در زمینه توسعه فرهنگ و ایجاد اماکن آموزشی وکتابخانه ها در کنار تقویت هنر و هنرمندان، شعرا، نویسندگان و ادیبان اقدام صورت گیرد .

b_300_0_16777215_00_images_photo_2021-06-26_07-39-04.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید