IMG_20221107_191840_694.jpg

 

دکتر زیویار در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به استعداد فرودگاه خرم‌آباد برای انجام پروازهای تجاری و مسافربری به خارج از مرزهای کشور، خواستار افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و توسعه زیرساخت‌های لازم شد .

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان دکتر زیویار در دیداری که با کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور داشت، موضوع افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را پیگیری کرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به تعدد ظرفیت های بی نظیر لرستان در زمینه تولید محصولات مختلف که قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارند و لزوم تلاش در جهت به فعلیت رساندن این ظرفیت ها، گفت: توسعه پروازها ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی استان دارد که این موضوع در دیدار با کاپیتان محمدی بخش مورد پیگیری قرار گرفت .

 

دکتر زیویار اظهار داشت: اهمیت برقراری پروازهای مستقیم از فرودگاه خرم آباد به سمت مشهد و عتبات عالیات و پرواز های تجاری از مهمترین محورهای این جلسه بود که در این رابطه گزارشی از وضعیت زیرساخت های فرودگاه خرم‌آباد به رئیس سازمان هواپیمایی کشور ارائه شد .

 

وی تصریح کرد: با توجه به قابلیت فرودگاه خرم آباد برای فرود هواپیماهای پهن پیکر، زمینه استفاده از این ظرفیت در جهت حمل و نقل انواع کالا به صورت هوایی در استان مهیاست که این موضوع در دیدار امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نماینده عالی دولت در استان لرستان با تاکید بر اینکه فرودگاه خرم‌آباد مستعد انجام پروازهای تجاری و مسافربری است، افزود: فرودگاه خرم آباد بواسطه موقعیت جغرافیایی استان در غرب کشور، شرایط را برای حمل و نقل انواع محموله های صادراتی از طریق هوایی ( کارگو) به خارج از مرزها بویژه کشورهای منطقه داراست .

 

دکتر زیویار خاطرنشان کرد: فرودگاه خرم آباد علاوه بر پروازهای مسافرتی، می تواند در زمینه تجارت کالا نیز موفق عمل نماید و موجبات رونق اقتصادی استان از این طریق فراهم شود که در این دیدار بر لزوم راه اندازی ‌پروازهای تجاری تاکید شد .

 

وی با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این دیدار بر استعداد های فرودگاه خرم‌آباد اشاره داشته است، گفت: به منظور اجرایی نمودن این طرح راهبردی ضرورت دارد زیرساخت های فرودگاه خرم‌آباد متناسب با تجارت هوایی توسعه یابد .

 

لازم به ذکر است کاپیتان محمدی رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پایان این دیدار بر ضرورت توسعه فرودگاه خرم‌آباد و افزایش پرواز ها با هدف ایجاد رونق اقتصادی در لرستان، با توجه ظرفیت ها و منابع موجود در حوزه های مختلف تاکید کرد و در رابطه با همکاری لازم برای اجرایی شدن این طرح قول مساعد داد.

 

🕒 دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان