ششمین جلسه ی کارگروه تحقق شعار سال (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) صبح روز یک شنبه بیست و یکم اسفندماه به ریاست استاندار لرستان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، استاندار لرستان در این جلسه گفت: برنامه ی ایجاد شهرک فناوری استان از سال آینده آغاز خواهد شد.
دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: در خصوص زمانبندی ایجاد شهرک فناوری اوایل فروردین ماه آینده جلسه ای با حضور مدیران کل ذیربط برگزار شده و در تصمیمات لازم برای زمان آغاز ساخت آن اتخاذ خواهد شد.
وی با اشاره به این که اساس پیشرفت و توسعه ی استان می تواند براساس برنامه های این کارگروه باشد، اظهار کرد: برای پیمودن مسیر رشد و توسعه باید از تجربیات مدیران گذشته استفاده کرد چرا که اگر دستاوردی حاصل می شود نتیجه ی تلاش تمامی افرادی است که در تحقق آن طی سال ها زحمت کشیده اند.
استاندار لرستان همچنین به سیاست های عمرانی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اساس برنامه های عمرانی در این دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته بوده که خوشبختانه بخش عمده ای از این پروژه ها به سرانجام رسیدند.
دکتر زیویار گیاهان دارویی و گلخانه ای را از ظرفیت های بزرگ در استان لرستان قلمداد کرد و تصریح کرد: این ظرفیت مهم باید به صورت علمی و با استفاده از تجربیات سنتی گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در طی یک سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه در استان داشتیم که طبق پیش بینی های انجام شده در سال آینده می توانیم معادل ادوار گذشته از زمان ایجاد گلخانه ها در استان گلخانه مولد ایجاد کنیم.
در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان به عنوان دبیر کارگروه گزارش جامعی از آخرین برنامه های ایجاد و افزایش شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و مراکز فناوری  به عنوان هدف اصلی شعار سال ارائه داد.
دکتر نامداری همچنین مهم ترین موانع توسعه ی پارک علم و فناوری و جایگاه استان نسبت به سایر استان های کشور را تشریح کرد.
مدیران کل جهادکشاورزی، شهرک های صنعتی، صمت،معاون دانشگاه علوم پزشکی و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گزارشاتی از برنامه های این حوزه در مجموعه ی خود ارائه کردند.
امام جمعه موقت خرم آباد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی ذیربط نیز در این جلسه حضور داشتند.b_300_0_16777215_00_images_1401_photo_2023-02-23_09-58-36.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید